Indmeldelse af børnelånere

Indmeldelse af børnelånere på Gladsaxe Bibliotekerne

Gladsaxe Bibliotekerne ønsker at sikre forældres eller anden værges viden og samtykke, når deres børn under 18 år bliver indmeldt som lånere ved Gladsaxe Bibliotekerne.  

Siden 2021 er alle nye indmeldelser af børn og unge under 18 år foregået digitalt – samtidig skulle forældre til alle allerede indmeldte børn og unge under 18 år genindmelde deres børn digitalt.

Digital formular sikrer forældres tilsagn 

At være låner ved Gladsaxe Bibliotekerne er som udgangspunkt gratis for alle borgere. For børn frafalder der gebyrer ved for sent afleverede materialer, men erstatning for bortkomne eller ødelagte materialer vil stadig blive opkrævet. Dette mulige økonomiske mellemværende mellem et barn under 18 år og bibliotekerne er en sag for barnets forældre/værge.  Af hensyn til beskyttelse af personfølsomme oplysninger har bibliotekerne valgt at dokumentere forældres/værges tilsagn om indmeldelse af deres barn under 18 år i en sikret digital formular med direkte sammenhæng til Gladsaxe Kommunes dokumentationssystem. 

Har du spørgsmål?

Har I spørgsmål eller kommentarer til os, så skriv eller ring gerne til afdelingsleder ved Børn og Musik på Gladsaxe Hovedbibliotek, Rikke Lene Larsen, mail; riklar@gladsaxe.dk / tlf; 27453709.   

Sådan gør du: 

Åbn linket til digital indmeldelse af børn under 18 på bibliotekets hjemmeside.  

Vær opmærksom på, at du skal bekræfte og underskrive indmeldelsen med MitID

Følg guidens 4 trin til indmeldelse, og kontroller til sidst de indtastede oplysninger om barnet, før du afslutter proceduren med underskrift og accept ved hjælp af MitID. En kopi af indmeldelsen bliver nu sendt til din e-Boks, ligesom indmeldelsen gemmes digitalt i kommunens dokumentationssystem.  
Efter senest tre hverdage modtager du endnu en mail fra os, og indmeldelsen er gyldig.